Blomodling?

Jag är rent ut sagt kass på blommor!
Men! Jag har ett gäng trogna och lättskötta växter som aldrig gör mig besviken!
Mina ampelliljor växer så det knakar och jag tar sticklingar från dem för att odla nya... de står så gröna och fina överallt! 
Sen har jag en vandrande jude som jag fått av svägerskan och den gror den med så idag tog jag två sticklingar från den och hoppas på att de vill få rötter och växa vidare!
Utöver dessa två växtarter så har jag enkla garderobsblommor, hälsoblomman Dr. Westerlund, någon grön sort från Ikea som ser ur som ett gäng gurkor och några kaktusar.
Väldigt intressant inlägg!
Heh! Jag gillar mina blommor just för att jag lyckas sköta dem (läs; inte ta dö på dem), och blir så nöjd när jag kan odla nya blommor!


En del utav de lättskötta växterna!
(Inser att jag måste städa lite kring öppna spisen!)

Här växer en av mina nya ampelliljor! 

Nya sticklingar av min vandrande jude!

Här har vi den, min fina vandrande jude.
Måste komma på nytt sätt att ha den, den vill ju klättra uppåt och nedåt!



Kommentarer

  1. Tyckte alltid era blommor var / är så fräscha jämfört med mina / våra :-)
    Du hade i toan en gång en sådan där... minns inte vad den hette men frodig och stor och mycket finare än min var den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det var mina Dr Westerlund blommor som stod där då... de doftar ju gott när man skakar på dem!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg