Bakluckeloppis!

I lördags stod jag och sambon på bakluckeloppis och sålde iväg en massa crap som vi ville bli av med!
Det gick bra att sälja fast att det gick segt till en början.
Vi gick med vinst, eller tänker man på vad saker, kläder och skor kostat att köpa från början så var det väl ingen vinst... men med tanke på att det annars bara skulle stå och samla damm där hemma så var det ju plus i alla fall!
Hm. Måste sluta shoppa sådant jag inte använder!
Dock! En negativ sak med att stå på bakluckeloppis är att trots att man har låga priser så ska människor alltid pruta!
Jag går med på prutning om de ska köpa flera saker, mängdrabatt, javisst... bort med skiten!
Men! Pruta ner ett par nya skor från 20kr till 10kr går jag fan inte med på (oftast muttrar de nåt när man vägrar!), då säljer jag det nästa gång!
Dagen blev i alla fall en lyckad sådan då vi åkte ifrån med mindre saker, så det blir bakluckeloppis nästa år igen!


Försäljning pågår!

Bra dammig blev man!

Våra 6 meter med prylar, skor och kläder!



Kommentarer

  1. Har heller aldrig fattat det där med att pruta - det håller man väl på med i Turkiet men inte ens där gillade jag det fastän det så att säga hörde till saken...
    Nej, du gjorde helt rätt - det pris man har det håller! Mängdrabatt är ju en annan sak men att folk täcks försöka få nåt för 10 kronor när du satt 20... du har ju fina skor till salu vet jag.
    Kramar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg