Tomater... tomater överallt!

I skiftet mellan februari och mars så började jag plantera tomater, örter, jalapeño och gurka.
Jag ångrar att jag inte väntade med planteringen av gurka och tomater!
Det började med gurkan som växte alldeles för snabbt och jag tror inte den hann med sin egen takt ens... nu blommar den i alla fall, alltid nåt.
Sedan var det alla tomater jag satt, alldeles för många så jag har skänkt iväg över 20 stycken plantor men jag har fortfarande 16 blandade sorter kvar...
Och! Samma sak här som med gurkan, jag borde börjat senare för vår veranda var rena rama växthuset så mina tomatplantor har skjutit i höjden och började blomma tidigt. Jag kan ju inte släpa ut dem till mitt växthus heller då det är för kyligt, så vi har haft en stor djungeln inne... har fått möblera om flertal gånger och även klippt plantorna!
Nästa år kommer jag börja senare, en egen anteckning till mig själv med stora bokstäver!

















Kommentarer

Populära inlägg