Sthlms-tripp innan corona

Jag vill börja med att corona har kommit att påverka oss, det har kommit alldeles för nära och det har varit en skrämmande tid med oro, sorg och ovisshet.. men det går nu mot det ljusare tider, vi är välsignade.

Innan vi befann oss mitt i corona-kaoset så var jag och maken i Sthlm för en spelning, som blev avbokad på grund av corona. Man försökte njuta av huvudstaden så gått det gick, men i bakhuvudet fanns den lilla paniken om att man borde hålla sig hemma... vilket vi har gjort sen dess, ska påpekas.
Vi bodde på Hotel Frantz som var beläget mellan gamla stan och Södermalm, perfekt läge. Hotellet var vackert inrett, trevlig personal, supergod frukostbuffé och är ett utav de bästa hotellen jag bott på, hit vill jag komma igen.
Vi strosade mest runt i staden, i kylan, i solens sken. Vi kollade på den nya bron som anlänt till Slussen, drack vin och öl på olika hak samt avslutade kvällen på ett ganska tomt Pelikan som serverade supergod mat som vanligt.






























Kommentarer

Populära inlägg