Parken Zoo.

I måndags var jag, mamma, syster Helen och hennes son till Parken Zoo.
Det var otroligt länge sedan sist jag var på Parken Zoo (minns inte ens när det var) och jag blev väldigt glatt överraskad.
Och! Det var så otroligt lugnt och skönt att gå denna vardag i parken.
Men! Jag har lite blandade känslor för djur i bur, men jag älskar djur och tycker det är fantastiskt att få chansen att se dem på nära håll.
Man hoppas ju att djuren mår och har det väldigt bra, för det är det absolut viktigaste av allt!


Vi alla tjöt av förtjusning när vi såg det lilla busiga vårtsvinet.

Bävrarna solade.

Naaaw, sitter gibbon och filosoferar?

Supersöta sandkatterna tog sig en lur.

Turtle!

Systersonen och syster kollar in surikaterna.

Surikaterna var klockrena, vilka filurer!

Surikaterna satt och spanade.

Höna med sina kycklingar.
Schyst hus!

De belgiska jättekaninerna slappade tillsammans.

Strutsar.

Jätteutter.

Låglandstapir.

Kapybara?

Naaaw.
Inne i Lemurernas Värld.

Så söta!
Lemurernas Värld.

Trädleopard.

Flamingos.


Kommentarer

Populära inlägg