Blöjtårta!

Den 19 augusti blev jag moster till en fantastiskt söt kille vid namn Jack!
Min syster Helen och hennes man är/kommer vara de bästa föräldrarna, de är så fina och stabila tillsammans!
Och! Jag tycker de utstrålar en härlig energi av familjevärme runt omkring sig... de utstrålar kärlek!
Så! För att gratta de nyblivna föräldrarna och välkomna Jack till världen så gjorde jag och mamma en blöjtårta som vi överlämnade idag tillsammans med syster Tess!



Mamma rullar ihop blöjor och fäster med gummisnodd.

Vi använde en pizzatallrik som "tårtunderlägg".
Vi fäste ihop några blöjor i mitten för att undvika blöjras, sedan "byggde" vi vidare med flera blöjor runt om.

Botten klar,  nu fortsätter vi med nästa våning.

Alla våningar av blöjtårtan är klara och håller ihop med gummisnoddar.

Nu har vi knytit runt sidenband för lite dekorativare utseende.

Dags att dekorera tårtan med nappar, skedar, leksaker och kläder.

Söta polisbodyn!

Blöjtårtan är färdigdekorerad.

Taadaah!
Blöjtårtan är helt färdig och redo att ges bort!






Kommentarer

  1. TACK!
    Så fina ord!! De värmer verkligen. Jack och vi tackar för tårtan :) Den kommer verkligen till användning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod!
      Vad kul att ni gillar den! Vi blev nöjda själva! :)

      Radera
  2. En sådan fin idé! Och ni har satt ner tid på den praktiska gåvan som kommer väl till pass!
    Hälsa Helen och hennes familj från mig - ett stort grattis! Och Jack är ett fint namn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt kul och uppskattad gåva som var enkel att göra!
      Det ska jag!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg