2021

Nu är vi inne i 2021 och inte trodde jag att vi skulle fortsätta vara där vi varit hela 2020, mitt i en pandemi. Vet inte vad man känner för 2020 när året var ganska skit... man kanske kunde tryckt på paus-knappen för 2020 och tryckt på play igen för att komma vidare i livet... 

Januari har redan passerat och nu är vi inne i februari. Man känner sig väldigt deppig över hela covid-19 situationen. Vaccin finns men viruset fortsätter att sprida oro, ovisshet, rädsla och ångest. Vi vill återgå till att leva ett normalt liv igen. Det allra viktigaste är få träffa sin nära och kära som förut, man saknar dem alla enormt mycket! 

I slutet av januari kom vintern på riktigt, med mycket snö och många minusgrader... vi har haft nertill -20 grader.
Jag har inget emot vintern, känner att vi behöver våra årstider så att man vet att jorden mår som den ska.... men det är tvärtom, jorden mår inte bra och vi är på väg mot sjätte massutdöden. Det är skrämmande hur vi människor skadar jorden, allt liv och organismer som finns bland oss. Vi är den största fienden som vandrar på denna jord.
Så! Därför ska jag försöka engagera mig där jag kan, t.ex. genom WWF jubileumskampanj "Är du med?". Har skrivit ut en lista med flera olika saker som jag ska förändra, sen har jag tre fadderskap inom WWF - är tiger-, regnskog- och WWF-fadder. Alla kan göra nåt för att hjälpa till. Alla lever vi på denna jord tillsammans och ska vi då inte kämpa tillsammans för att läka jorden och se till att alla arter överlever och kan leva i symbios? 

 "If we take care of naturenature will take care of us." / Sir David Attenborough






Kommentarer

Populära inlägg