Nattjästa Dinkelfrallor

En inspiration att baka bröd början komma... sakta.
Kanske beror det på att vi har en känd brödbagare i trakterna... ja, mycket möjligt.
Hos denne brödbagare, som har öppet för allmänheten ibland, så kan man handla både bröd och olika mjölsorter.. I like!

Mina brödkunskaper är inte så stora, och jag gillar okomplicerade bröd med mycket smak som inte blir torra på en gång.
Så! Jag checkade av i skafferiet vad jag hade för mjölsorter hemma och så jag vände mig till Google för att hitta olika recept, och först ut blev nattjästa dinkelfrallor från Fazer.
Dinkelfrallorna var enkla att göra då man rör i ihop degen på kvällen, låter den jäsa över natten och sen bakar man ut frallorna kvickt morgonen därpå.
Och! De smakade riktigt bra och höll sig mjuka!

Vägen till receptet hittar ni här under på rubriken!

Nattjästa Dinkelfrallor





Kommentarer

Populära inlägg