Amsterdam

Efter sommarens semester och husköp ville jag och fästmannen passa på att ta en extra semestertripp innan flyttlasset går så vi bokade en weekend till Amsterdam.
Och varför det blev just Amsterdam är för att jag under en längre tid velat åka dit, så off we went!
Amsterdam är en väldigt vacker stad med sin arkitektur och alla kanaler som ringlar sig runt staden.
Vi såg till att få ut så mycket vi kunde av dagarna så vi gick en hel del och sightseeade olika områden och byggnader, kollade såklart in Red Light District, besökte marknader och passade på att åka en båttur när solen sken på söndagen. Utöver det så har vi ätit gott, druckit öl och njutit av vår minisemester!


Vårat hotell QO Amsterdam - Ett av de finaste hotellen vi bott på.
Ett riktigt fantastiskt hotellrum med utsikt - Vi hade turen att bli uppgraderade till svit.
Yes, jag passade på att bada!
Jag och mitt hjärta.
Hälsade på fästmannens släkting som tog med oss till ett "café" = pub!
Både coolt och vackert!
Blev många bilder på de vackra kanalerna.
Damtorget.

På båttur.
Husbåtar.
Centralstation. 

Flervåningscykelgarage!
A'dam Lookout med sin gunga längst upp.


Besök till Beer Temple.



Pure Markt marknad.
God gyros på Meat&Greek!

Blev inga tulpaner hem, för svårt att välja!
Bästa wagu-burgaren på Lombardo's!
Wagu Burger!
Rijksmuseum.

Vondelpark.


Ser kanske inte så roligt ut men detta var den bästa pastarätten jag ätit!
Brouwerij de Prael.
Red Light District.
Red Light District.
Sista dagen så blev det lunch inne på Foodhallen.


Kommentarer

Populära inlägg