Då var det planterat!

Även om solen (och värmen!) har saknats de senaste dagarna, så passade jag på att plantera lite grönsaker på landet.
Jag är ingen seriös odlare, jag bara chansar och slänger ner massa frön i skåror i jorden och håller tummarna för att det gro!
Saknar nog de där gröna fingrarna, men ska försöka sköta min odling så gott jag kan.
Planterade dill, morötter, rödbetor och rädisor... bara att vänta å se om det blir nåt utav det!


Dags att plantera!

I pallkragen var det lite rörigt, men det var bara att "städa upp".

Så där, planterat!
Gräslöken, och nåt mer, fick bo kvar.

Pimpat med lite sten kring pallkragen.

 


Kommentarer

  1. Har lite samma filosofi :-) Slänger ner frön och hoppas de ska gro. Har nu luktärter på balkongen, små gröna skott har kommit upp... men om det blir blommor återstår att se :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kollade till min plantering nyss, rädisorna har tagit sig bra. Ska låta dem vara lite innan jag börjar gallra dem. Morötterna och rödbetorna har inte börjat visa sig än... Vi saknar ju värmen här! :/

      Radera
  2. Ja, det har ju varit lite si och så med värmen här också, igår 13 juni verkligen fint, i dag regn och bara +13, men man får ta det som det är :-) Sådana där odlingslådor är ju praktiska, man slipper väl sniglar i dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror kanske sniglarna kan ta sig in..
      Sist jag kollade hade allt tagit sig och växer på. :)

      Radera
    2. Tror kanske sniglarna kan ta sig in..
      Sist jag kollade hade allt tagit sig och växer på. :)

      Radera
    3. Tror kanske sniglarna kan ta sig in..
      Sist jag kollade hade allt tagit sig och växer på. :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg