Brownies med pepparkakor!

En dag när jag satte å läste en skvallerblaska så trillade jag över det här receptet på brownies med pepparkakor!
Älskar ju brownies, så dessa var helt klart värda att pröva nu i juletider!
Plus! Jag å sambon ska anordna glöggafton ikväll, å då är det roligt att bjuda på nåt nytt!


Bakdags!

Browniesmeten jämnt fördelad i formen!

Dekorerad och färdig för att gräddas!

Färdiggräddad brownie.

Mm, dags att hugga in!



Brownies med pepparkakor.

Recept från Annas Pepparkakor, dock har jag ändrat och lagt till lite!


100g mörkchoklad
100g smör
50g valnötskärnor, hackade
150g Annas Pepparkakor Lingon (eller Original), krossade
2 ägg
1 1/2 dl socker
1/2 dl farinsocker
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 1/2 dl vetemjöl

Gör så här:
Sätt ugnen på 150 grader. 
Lägg bakplåtspapper i, eller smöra, en långpanna 20x30cm.
Smält smöret. Bryt ner chokladen i smöret och låt smälta ihop. Låt svalna något.
Blanda samman alla torra ingredienser plus valnötter och pepparkakor i en bunke. 
Käck ner äggen och rör om..
Häll ner smörchokladblandningen i bunken och rör så att allt blandas väl.
Bred ut smeten i långpannan och fördela pepparkakor på toppen.
Grädda mitt i ugnen i 20-25 minuter.
Skär upp i bitar och servera med grädde. 

(Jag kommer servera mina som små söta tilltugg!)



Kommentarer

  1. Det är ju just det med dig att du hittar på saker själv, piffar till recepten. Kanon!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg