Vilket väder helgen bjöd på!

Vilket strålande helgväder vi fick (och det verkar stanna kvar!)!
Regnet som varit tillsammans med värmen och solen har gjort att grönskan tagit fart ordentligt, det är en sådan underbar tid nu!
Vi började lördagen med ett besök till en stor backluckeloppis, där jag hittade mycket fina saker, sedan åkte vi vidare till landet!
Och! Det var ju bara helt strålande, det var så underbart att vara ute och dona i trädgården!
Medens fästmannen lagade flera gräsklippare(!) så röjde jag loss och gjorde fint i flera rabatter, och efter det slitet var jag välförtjänt en kall öl!


Några av mina tomatplantor som numera är mammas.

Alla tulpaner är på gång!

Så vackert med tulpaner!

En eller två slog ut helt.


Det går fort nu. Allt är på gång!

En av rabatterna jag röjde i,
har tyvärr ingen före bild!

Planterat om rabarber.

En video på rabatterna där jag röjt fram stenar, rivit brännässlor och rensat.

Rensade och slet i flera rabatter
så en kall öl i solen gjorde gott!

Det här är inte landet, men utanför vår lägenhet
 hade körsbärsträdet äntligen slagit ut i blom.
Här ligger kvällssolen på.




Kommentarer

Populära inlägg