Baka baka liten kaka... och muffins... och bullar!

Om si så där två veckor ska jag och min sambo fira våra födelsedagar.
Vi samlar våra familjemedlemmar och bjuder på sedvanlig smörgåstårta!
Och! Man blir ju ganska mättad av smörgåstårta, så jag tänker varje gång att jag ska inte göra så mycket fika för man orkar inte äta hur mycket som helst... Jag har nog "misslyckats" varje gång och står med massa fika över!
Men! Det är ju så svårt att bara baka en sorts fikabröd, man vill ju servera flera sorter...
Aja! Denna gång tycker jag att jag hållit tillbaka lite, har bakat schackrutor, minimuffins och vaniljbullar... Det får räcka! 


Vaniljbulle toppad med mandel och strössel.

Schackrutor, recept från min och systers bakbok.

Schackrutor!

Mini minimuffins med hallonsmak.

Minimuffinsen ska toppas med chokladglasyr.


Kommentarer

Populära inlägg