Slutrapport - Mina tomater!

Här kommer (årets) sista tomatuppdatering, slutrapporten!
Det gick ju alldeles prima att plantera tomater på balkong och från frön som jag tagit från en spansk butikstomat!
Och! Tomaterna smakar ju så mycket mera och är godare än de man köper i butik, så nästa år ska jag plantera nya tomatsorter och även testa lite annat... förhoppningsvis i vår trädgård och inte på balkong!
Jo! Just nu har det inte var så varmt om mornarna och kvällarna så jag plockar in tomaterna så fort de börjar ge en antydan på att skifta färg för att mogna inne i värmen... snart är nog alla tomater inomhus!


Första parkett i solen!

De mognar fin fint inne!

Många smaskiga tomater!

Mina plantor idag, en del tomater kvar på dem.
(Satt lite skrämsel-snören, för att undvika kråkor.)

Kommentarer

Populära inlägg