Långpromenad genom Stockholm

I söndags var jag och mamma på en riktig långpromenad genom Stockholm.
Tror vi gick runt i säkert 6 timmar, mamma sa att den enda delen som vi inte besökte var Kungsholmen och komiskt nog åkte vi hemåt via Kungsholmen... Check!
Och! De få gånger som vi vilade fötterna var för lunch på Restaurang Skrovet intill Årstaviken samt fika på Rosendals Trädgård på Djurgården.
Puh! Mina fötter var så trötta när vi blev upphämtade av sambon och jag slumrade även till i bilen när vi var på väg hem.
Men! Jag och mamma hade en riktigt bra dag i Stockholm med en del moln och lite regn, men vi fick en hel del sol också!


Hornstulls strand.

Marknad vid Hornstulls strand.

Vi hittade mycket fina kläder, men vi höll hårt i plånboken.




Finaste mamma.


God lunch på Restaurang Skrovet.

Mamma åt Västerbottenpaj, jag tog Laxpudding.

På promenad genom Gamla Stan fick jag syn på denna vackra staty.




Promenad på Strandgatan, på väg till Djurgården.



Rosendals Trädgård.






Mamma framför Rosendals Slott.



Kommentarer

Populära inlägg