Fundersam och förvirrad.

Nu ska jag vara lite allvarlig på bloggen.

Jag funderar och blir förvirrad.
Just nu och senaste halvåret har mitt huvud och alla tankar inombords snurrat runt väldigt mycket.
Och! Som jag har beklagat mig för mina nära och kära. dag in och dag ut, tack för att ni lyssnar på mig.
Varför? Jo för att saker och ting har inte blivit som jag hoppats på... om jag ens hade hoppats på nåt... allt kanske kändes fel från början?
Nå! Detta har med jobbet att göra, inget privat, fast att det påverkar mitt privatliv negativt, såklart.
Jag tycker att mitt jobb som jag har idag har förändrat mig, jag känner mig inte som mig själv längre.
Men! Är det mitt egna fel att jag mår som jag gör?
Ibland vet jag varken in eller ut.
Mår jag bra, eller mår jag dåligt?
Jag mår dåligt... tror jag.
Jag funderar och blir förvirrad.
Kan inte riktigt förstå hur jag mår, hur jag bör må eller varför jag bara inte kan må bra.
Idag var jag och fick prata ut hos kurator och jag var ledsen genom hela samtalet.
Hann bara sätta mig i stolen, och sen startade tårkanalerna.
Jag vet vad jag anser är själva problemet kring jobbet, men kan också tveka då detta beteende inte är likt mig... är jag och min inställning problemet?
Jag försöker gräva och analysera mig själv och mina tankar.
Och! Det är väl för att man inte mår bra... eller är allt hittepå inne i skallen?!
Ett fejkscenario?
Suck.
Kuratorn jag talade med idag höll i alla fall med mig när vi pratade om det som jag anser vara problemet. men nu efter samtalet känns allt så oklart igen, från min sida.
Jag är fundersam och förvirrad på det som pågår inom mig.
Försöker rannsaka varje liten del av mig.
Försöker hitta bluffar inom mig att syna.
För jag kan helt enkelt inte bara må dåligt av jobbet... eller?
Suck.
Jag vill ha klara svar för hur jag ska gå vidare utan att känna skuld, skam och osäkerhet.
Jag känner inte igen mig själv just nu och blir rädd för att nya personlighetsdrag växer fram, negativa sådana, för det här är inte jag!
Vart tog jag vägen?
Jag vill bara vara mig själv igen.
Jag vill hitta mitt inre driv och go.
Jag vill ha tillbaka glädjen.

Just nu hittar jag knappt någon känsla i kroppen för jag är så fundersam och förvirrad på allt...
Det bara snurrar i mig och jag försöker analysera varje liten känsla som lyckas hitta fram.
Men! Jag vet innerst inne att detta bara är ett gupp i vägen.
Jag behöver hitta min balans igen för att komma över detta gupp och gå vidare på en förhoppningsvis lite rakare och planare väg!
Håll tummarna för mig, bättre dagar kommer!


Jag håller tummarna för att bättre dagar kommer snart!


Kommentarer

Populära inlägg