MiniMuffins med smörkräm!

I veckan köpte jag små fina bakformar på Lagerhaus som jag ville använda till att baka minimuffins.
Today is that day!
Bakade mina minimuffins och använde ett receptet jag gillar och använt till olika tillfällen, men gjorde lite ändringar (saffran känns inte så somrigt).


Redo för ugnen!

Fina formar från Lagerhaus! 

Färdiga minimuffins!
Gjorde en tvåfärgad frosting och hade på lite strössel.

Mums!

MiniMuffins med smörkräm

(20 stycken)

Länken till receptet --> Tryck här!
Jag använde ingen saffran utan ökade mängden vaniljsocker till 1 msk, sen tog jag 1/2 dl strösocker + 1/2 dl farinsocker och till sist valde jag smält smör istället för olja.
Sen gjorde jag en enkel smörkräm som frosting.

Smörkräm:
Vispa 50g mjukt smör  och 1 dl florsocker poröst. Vispa ner 1 äggula + 2 tsk vaniljsocker.
Spritsa på!

Man kan färga frostingen och skaka över lite strössel för en roligare look! :)



Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg