En natt på Villa Källhagen

Jag fick i present av min fantastiska sambo en övernattning på hotell i Stockholm, och förrförra helgen bodde vi en natt på tjusiga Villa Källhagen.
Hotellet låg vackert intill Djurgårdsbrunnskanalen, så vi tog en långpromenad i solen och solnedgången innan vi åt en supergod trerättersmiddag på hotellets restaurang. Jag tror aldrig jag blivit så mätt förut... det var inga dåliga portioner de bjöd på! I like it. 
På söndagen promenerade jag och sambon till Skansen där vi spenderade dagen innan vi åkte hemåt. Det var sååå otroligt länge sedan jag var på Skansen (minns inte när jag var där sist ens) och jag var så fascinerad utav miljöerna som Skansen bjöd på. Sen tyckte jag självklart om att gå och titta på djuren!
Jag tycker att jag såg Stockholm med helt nya ögon denna helg, Stockholm är en sådan vacker stad!

Vill skicka en hälsning till min mormor
Innan vi åkte till Villa Källhagen så besökte vi min härliga mormor där vi åt lunch och fikade, alltid lika trevligt att umgås med henne.



Villa Källhagen!

Vårt rum.

På promenad längs Djurgårdsbrunnskanalen.

Jag blev så fascinerad av alla maffiga hus, och alla gamla stora träd.

Solnedgång.

Vem bor här?

En vacker dag går mot sitt slut, för att välkomna en ny vacker dag-

Profilen av Folke Bernadotte.

Tivoli på Skansen, jag åkte dock inget utav åken.

Helt tagen av Skansen som bjöd på så vackra miljöer.

Lodjuren var några utav djuren som var framme.

Lille räven njöt av solen!
Sambon på Skansen.

Gammal järnhandel på Skansen.

Vilken häftig kassaapparat.

Ska vi gå på krogen?

På väg tillbaka från Skansen passerade vi ytterligare
ett fantastiskt hus... slott?

Kommentarer

Populära inlägg