Vintern slog till, men våren slog tillbaka!

Inte så otippat, vintern gjorde ett besök i förra veckan!
Det blev ett ganska minnesvärt besök, för det kom så sjukt mycket snö som ville smälta bort igen!
När jag åkte ut till landet var det fint väder, men när jag åkte hem fick jag pulsa genom tung snö... Inte kul!!
Men! Trots att det snöade så mycket gick jag och mamma ner i skogen för att se hur mycket skog som sågats ner... Vår gamla skog är inte sig lik, den är naken!
I alla fall! Snön försvann lika kvickt som den kom... Våren slog tillbaka med sina plusgrader!
Och! Igår umgicks ett segt gäng på landet, när vi inte vilade framför teven så blev det en långpromenad i skogen!


Jahapp, då var det vinter igen! Eller?

Landet blev till vinterlandet!

Trots att det snöade massor så begav vi oss ut i skogen!

Skogsmaskinerna jobbade för fullt i skogen.

Mamma och jag fotade förändringen i vår skog,
här till vänster stod det fullt med granar!

Landet blev täckt av snö!

Vårens plusgrader smälte bort snön kvickt igen!

Gizmo.

På promenad längs en banvall i skogen!

För många år sedan gick det ett tåg längs denna väg.

SELFIE!
Yep, jag ser ganska sliten ut, för var ganska sliten!

Dom mörka molnen bjöd på lite hagel!

Gizmo blev törstig, vi med, men vi ville inte dricka
 av vattnet!

Tågets gamla övergång.

Sambon satt ute i skogen och fotade.

Syster Tess fotar Gizmo-plutten!

Efter den långa promenaden däcka vi alla i soffan
 tillsammans med Smulan.
Relax!









Kommentarer

  1. Men oj - vad händer med er skog?
    Fina bilder av före och efter snön, det ser ut som full sommar på den andra :-)
    Bilden av molnen som gav hagelskur är också mäktig.
    Och du... du ser ju ALDRIG sliten ut.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De rensar bort massor med träd i skogen! För oss är skogen sig ej lik!
      Tackar, ja naturen kan vara riktigt mäktig!
      Sliten kan jag nog allt se ut! :-)

      Radera
  2. Åh vad bloggen är fin. Älskar bakgrunden!
    Och vilka härliga foton du tagit, superfina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad kul att du tittade in och kul att du gillar bilderna!! :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg