Katten vilka goda ToscaBrownies!

Igår var en toppendag!
Spenderade min lediga dag med mina systrar Helen och Therese.
Dom gjorde verkligen min dag!
Tack.

Mot kvällen tog jag bilen hem till Helen för att pyssla ihop påskkort, mysa med katterna Franny & Sylvester, äta middag och såklart fika!
Bra avslut på en lång härlig dag.
O jag bidrog till fikat med mina ToscaBrownies!
Woohoo. Se recept nedan!



Katten Franny var nyfiken!
Nyfikenheten verkar inte vilja släppa...



Sylvester ville bara snoooza!



¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

TOSCABROWNIES

150g smör
3 ägg
3½ dl strösocker
3 dl vetemjöl
3/4 dl kakao
1 msk vaniljsocker
150g mörk choklad

Kokostosca:
75g flagad mandel
75g kokosflingor
3/4 dl strösocker
3 msk ljus sirap
3/4 dl vispgrädde
50g smör

Ugn: 200 grader.

Gör så här
1. Smält smöret. Vispa ihop ägg och socker. Blanda mjöl, kakao och vaniljsocker i en bunke. 
Hacka chokladen. Rör ner mjölblandningen och choklad i äggsmeten tillsammans med det smälta smöret.
2. Häll smeten i en bakpappersklädd långpanna, ca 22x30cm.
3. Grädda mitt i ugnen i 8 minuter. 
4. Kokostosca: Låt ingredienserna sjuda samman på svag värme i en kastrull. Bre på toscan på den halvfärdiga kakan och grädda ytterligare 7-8 minuter. 

Skär upp kakan i rutor när den svalnat. 




ToscaBrownies = Supergoda!




Kommentarer

Populära inlägg